Langile eta langabetuentzat ikastaroak 2021-22 ikasturtea

Etengabeko eta lanerako prestakuntza

Zure lan egoera hobetu nahiko zenuke? Egin klik

Ikasleei zuzenduriko Inlan lan poltsa duzu eskura

Landa eremuko emakumeak ere EKINTZAILEAK direlako!

Urriaren 15ean Landa Eremuko Emakumeen Nazioarteko Eguna ospatzen da! Horregatik Elgoibarko Mausitxa gaztandegira hurbildu gara. Itxaso Irazabalek (Elgeta) hartu gaitu, zeinak hamarkada bat baino gehiago daraman negozio familiarrari eskainia! Galdera zerrenda batekin aurkeztu garen arren, gertuko elkarrizketa atsegin baten bidez hainbat gairi buruz hitz egin dugu! Jakin dezatela, gutxienez zortzigarren belaunaldia dira gazta egiteko erabakia hartzen dutenak! Lehen belaunaldiek autokontsumorako ekoizpen batekin hasi ziren, zeintzuk gazta egiten zuten esnea alferrik ez galtzeko, eta soberakinarekin salerosten zuten! Laurogeiko hamarkadaren hasieran Rosa Marik eta Jesus Marik gaztagintzatik modu profesionalean bizitzen saiatzeko apustu garrantzitsua egin zuten; adierazten dutenez oso lanbide gogorra da eta egungo merkatuan lekua egiteko, ohiko jarrera ekintzaileak azpimarratzeaz gain (arriskuak hartzeko gaitasuna, lidergoa, sormena, talde-lana...), batez ere jarduerarekiko BOKAZIOA azpimarratu dute. Jarduera familian kudeatzen dute, non historikoki emakumeen presentzia handia eman da. "Mausitxa Gazta" ekoizpen prozesuak eskatzen dituen lan guztien sekulako koordinazioaren emaitza da (ardiak zaintzea, elikatzea, eskilatzea, jeztea...), non guztien artean bai nazio mailan bai nazioartean sari ugari irabazitako azken produktua gauzatzen duten. Eskerrik asko Itxaso Irazabal-Iñaki Ansola eta Rosa Maria Salegi-Jesus Maria Ansola zuen gertutasunagatik, profesionaltasunagatik eta lan onagatik! Plazer bat izan da zuen apustu ekintzailea bertatik bertara ikusi eta gozatu ahal izatea! Emakumeak nekazaritza eta abeltzaintza sektoreetan ere ekiten duelako! Meka emakumeen ekintzailetzarekin landa munduan! Biba zuek!

Makinariaren elektromekanikako 2. Kurtsoko ikasleak Forest Pioneer enpresak antolaturiko Neuson 204VHT prozesadoraren erakustaldian izan ziren, Mungiako basoetan. Benetan irteera interesgarria gu denontzat. Mila esker Forest Pioneer!

Tailerrak LH-ko ingeles irakasleentzat Kyjoven, Txekia, Armeria Eskolaren eskutik

Lanbide Heziketako hizkuntza-irakasleak Errealitate Birtualaren bidezko irakaskuntzan trebatzeko marko metodologiko bat diseinatu ondoren, VirTrain nazioarteko taldeak (CASPHE eta MTI, Txekiako Errepublikakoak; Armeria Eskola LHII, Euskal Herrikoa; eta Provincia Autonoma di Trento, Italiakoa) ikastaro hibrido bat prestatu zuen, zeinaren lehen zatia Moodlen egin zen uztailean.

Irailaren 8tik 13ra, parte-hartzaileek ezagutza teorikoa zabaldu ahal izan zuten Kyjoven, Txekiar Errepublikan, Moraviako Training Institutuan (MTI) egindako entrenamendu saioetan. Lukas Macenauer-ek, hezkuntza digitaleko espezialistak, eta Jan Cervinka-k, Helduentzako Hezkuntza fakultateko ikasleak, lau tailer zuzendu zituzten, non irakasleek EB-eko app-ekin esperimentatu zuten, hala nola, Immerse online, Engage edo Warp VR aplikazioekin.

Euskal Herriko irakasleek bost eskola ordezkatu zituzten: Armeria Eskola, Don Bosco, Leioako Ostalaritza Eskola, Meka Lanbide Eskola eta Miguel Altuna.

Lanbide heziketako formatzaileek Oculus 2 gailuaren bidez aplikazio ezberdinak probatzeko aukera izan zuten eta irakasle eta ikasle gisa esperimentatu zuten.

Gainera, landa-bidaia bat egin zuten eta 360 graduko argazkiak eta bideoak hartu zituzten, ikasgelarako EB-a erabiltzeko aukera berri bat gehituz.

Ekintzak eta unitate didaktikoa hizkuntzak irakasteko EB-aren bidez

Besteak beste, hizkuntza trebetasunak (irakurtzea, entzutea, hitz egitea eta idaztea) lantzeko EBko jarduera ezberdinen inguruan hausnartu zuten, ikasgelarako ideiak sortu zituzten eta ikasle eta irakasleen jariakortasun teknologikoa bezalako aldagai posibleei buruz eztabaidatu zuten.

EB-eko unitate didaktiko eredu bat sortu zuten, beren ikasgaia garatzeko erabiliko dutena. Ikasleekin probatu ondoren, grabatutako saioak eta gainerako materiala VirTrain online plataforman jarriko dituzte.

Landa eremuko emakumeak ere EKINTZAILEAK direlako!

Ekintzailetza jardunaldia

MEKA Lanbide Eskolari “ekintzailetza” aukera paregabea iruditzen zaio! Hau dela eta biharko (Urriak 7) Ekintzailetza Jardunaldi bat antolatu da. Administration Mintegiak eskatuta!

#ETHAZI metodologia aktibo eta kolaboratiboari esker, ikasleek beren sektoreko negozio ideia bat garatu beharko dute, eta hori garatzeko modu hoberenetako bat ekintzaile bati bere bizipenaren berri galdetu ahal izatea da. Horretarako “Eat one Feed One” Tour Gastronomikoak antolatzen dituen Cristina Castellanos-en zuzenekoaz gozatu ahalko dugu, zeinak bere ekintzailetzaren inguruko bizipenak partekatuko dizkigu. Bestalde, Mugarik Gabeko Ekonomilariak erakundearen ordezkaria den Maialen Aginagalde ere gure artean izango da. Bere eskutik Ekonomia Sozial eta Solidarioagoa eta enpresetako Erantzunkizun Sozial Koorporatiboa eta Inbertsio Etikoak ezagutu ahalko ditugu. Eta nola ez, jardunaldia Urratsbat Programa eta UrratsbatSAREA ezagutaraziz amaituko dugu! MEKA-n Ekintzailetzan sinisten dugulako … Meka Ekintzailetzarekin!

Elkar ezagutzen

Kurtsoa hasteko eta elkar ezagutzeko ekintza berezi bat prestatu dugu gaur Administraritza erdi eta goi mailako ikasleentzat. Mendexa Abentura Park-en goiza pasatu dugu erronka desberdinak gaindituz! Primeran ibili gara!

ikaslan

elebasque